تبلیغات
اطلاعات عمومی جالب - آقایان از این 10 ماده غذایی غافل نشوید!!
 
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : حجت علی کرمی
نظرسنجی
لطفا میزان رضایت خود را از وبلاگ بگویید؟








لطفا میزان رضایت خود را از وبلاگ بگویید؟








لطفا میزان رضایت خود را از وبلاگ بگویید؟








جستجو

چاپ این صفحه
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
اطلاعات عمومی جالب




 

آقایان از این 10 ماده غذایی غافل نشوید!!



مردان با زنان تفاوت های اساسی دارند ازجمله در نیازهای تغذیه ای زنان به مواد مغذی خاصی در طول دوران بارداری و شیردهی و برای پیشگیری از سرطان سینه نیاز دارند در حالی که مردان برای حفظ توده استخوانی، عضلانی و پیشگیری از سرطان پروستات به موادمغذی دیگری نیازمند هستند. بسیاری از مردان به نیازهای غذایی خود توجه چندانی نشان نمی دهند و از بهترین موادغذایی که سلامت آن ها را تضمین می کند غفلت می ورزند.
به گفته کارشناسان مواد غذایی که در عین مقاوم کردن سیستم ایمنی بدن از کاهش توده استخوانی جلوگیری کرده و آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن را تامین می کند در رژیم غذایی مردان در اولویت قرار دارد.
در این رژیم غذایی که باید همراه با ترک سیگار و فعالیت بدنی متوازن باشد، مصرف مکمل های ویژه مردان نیز پیش بینی شده است. در مطلب زیر به نقل از سایت «وب ام دی» ۱۰ ماده غذایی که برای حفظ سلامت مردان ضروری است، ذکر شده است.

۱مصرف صدف خوراکی:
صدف خوراکی به علت دارا بودن روی فراوان به مردان توصیه می شود. روی در تولید دی ان ای و ترمیم سلول های بدن نقش اساسی ایفا می کند. به گفته محققان مصرف روی در حفاظت از سلول های آسیب پذیر پیش رونده در بروز سرطان پروستات نقش مهمی ایفا می کند. این ماده در گوشت گاو، سبزیجات بنشنی فراوان یافت می شود. مصرف روزانه ۱۱ میلی گرم روی برای سلامت مردان ضروری است.

۲موز:
موز غنی از پتاسیم و سرشار از انرژی است. پتاسیم در تنظیم اعصاب، ضربان قلب و تنظیم فشار خون نقش اساسی دارد. رژیم های سرشار از پتاسیم و منیزیم خطر سرطان و سکته را کم می کند. موز که منبع عالی ویتامین B6 است می تواند به سیستم دفاعی بدن کمک کند. گلبول های قرمز را افزایش دهد و در متابولیسم پروتئین نقش مهمی ایفا کند. بنابراین مصرف یک عدد موز در روز به همه مردان توصیه می شود. اگر این میوه را دوست ندارید از شیر، محصولات لبنی و آب پرتقال طبیعی استفاده کنید.

۳ماهی های چرب:
هیچ رژیم غذایی بدون وجود اسیدهای چرب امگا۳ کامل نیست. این چربی های اشباع شده به قلب، جریان خون و سیستم دفاعی بدن کمک فراوانی می کند و خطر بروز سرطان پروستات و سایر امراض را کاهش می دهد. اسیدهای چرب امگا۳ سطح تری گلیسیرید خون را کاهش داده، درد را از بین می برد و درد ناشی از آرتروز را تسکین می دهد. مصرف هفته ای ۲ بار ماهی به سلامت بدن کمک می کند. تخم مرغ، روغن کانولا، سویا و گردو نیز حاوی این اسیدهای چرب مفید هستند.

۴بروکلی:
در حالی که مصرف تمام سبزیجات به مردان توصیه می شود بروکلی به علت خاصیت ضدسرطانی خود مشهورتر است. ویتامین C، بتاکاروتن، پتاسیم و ترکیبات شیمیایی این گیاه در ممانعت از ابتلا به سرطان های شایع در مردان نقش اساسی ایفا می کند.

۵گردو:
این ماده غذایی سرشار از منیزیم و سلنیوم و آنتی اکسیدان های قوی است که از بدن در برابر انواع سرطان ها محافظت می کند. سلنیوم به کم شدن LDL یا همان کلسترول بدن کمک کرده و مانع بروز لخته خونی در قلب می شود. مصرف روزانه ۵۵ میکروگرم سلنیوم به مردان توصیه می شود که در انواع دیگر میوه های مغزدار نیز وجود دارد.

۶غلات سبوس دار:
غلات سبوس دار به علت دارا بودن فیبر، مواد معدنی و انواع ویتامین ها در سلامت قلب، عضله ها و حفظ وزن مناسب تاثیر زیادی دارند. برای هضم بهتر این قبیل مواد غذایی بهتر است مصرف فیبر را بالا ببرید و آب فراوان بنوشید.

۷استانول:
این ترکیب شیمیایی که در سبزیجات و میوه ها یافت می شود می تواند به کاهش کلسترول کمک کند. مردان باید روزانه ۲ گرم از این ترکیب شیمیایی در رژیم غذایی خود بگنجانند هم اکنون در برخی کشورها ماست، مارگارین و آب پرتقال با این ماده مفید غنی می شوند.

۸سویا:
سویا حاوی ایزوفلاوین است و خطر سرطان پروستات را کاهش می دهد. به گفته محققان مصرف روزانه ۲۵ گرم سویا می تواند در کاهش کلسترول موثر باشد. اصولا در بهترین رژیم های غذایی سویا یافت می شود زیرا برای حفظ سلامت بدن بسیار موثر است.

۹توت ها:
انواع توت با رنگ های مختلف و میوه هایی مانند آلبالو و گیلاس برای مردان مفید هستند. توت ها حاوی ۴ هزار ماده ترکیبی مفید به همراه آنتی اکسیدان های ضروری برای بدن و ویتامینC هستند. این میوه ها به حفظ سلامتی مغز در دوران سالمندی کمک می کنند.

۱۰سبزیجات نارنجی و قرمز:
ویتامین C و بتاکاروتن موجود در این مواد غذایی به حفظ سلامت سلول های بدن از خطر انواع بیماری ها کمک می کند. به عنوان مثال ریزمغذی های موجود در فلفل قرمز ۳۰۰ برابر هویج، کدو و سیب زمینی شیرین است




نوع مطلب : مطالب جالب، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


سه شنبه 1 مرداد 1392 :: نویسنده : حجت علی کرمی
دوشنبه 9 مرداد 1396 08:15 ب.ظ
If some one wants expert view concerning blogging and site-building after that i recommend him/her to pay a visit this blog, Keep up the good job.
سه شنبه 22 فروردین 1396 08:38 ق.ظ
always i used to read smaller articles or reviews that as well clear their motive, and that is also happening with this piece of writing which I am reading here.
سه شنبه 22 فروردین 1396 03:52 ق.ظ
Hi would you mind letting me know which hosting company you're using?
I've loaded your blog in 3 different web browsers and I must say
this blog loads a lot quicker then most. Can you suggest a good hosting provider
at a honest price? Thanks, I appreciate it!
دوشنبه 21 فروردین 1396 05:34 ق.ظ
First of all I would like to say excellent blog! I had a quick
question in which I'd like to ask if you don't mind. I
was interested to know how you center yourself and clear your thoughts prior
to writing. I have had a tough time clearing my mind in getting my thoughts
out. I truly do enjoy writing but it just seems like the
first 10 to 15 minutes are usually lost just trying
to figure out how to begin. Any ideas or tips?
Many thanks!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 

ابزار هدایت به بالای صفحه

ابزار وبمستر

چاپ این صفحه